My Cart

Close

Leverans & Returer

Leverans

Vart levererar ni?

För tillfället levererar vi till samtliga länder inom Europa.

Hur mycket kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt för alla ordrar, inom Sverige och internationellt.

Vilket fraktbolag använder ni?

Vi använder Postnord och DHL som våra leverantörer. 

Jag angav fel fakturadress. Vad ska jag göra?

Du behöver inte oroa dig. Vi skickar all faktureringsinformation via e-post, så en felaktig faktureringsadress påverkar inte din beställning. Så länge betalningen går igenom är det inga som helst problem. Kontakta kundtjänst på info@readthelabel.se om du har ytterligare funderingar.

När kommer min beställning fram?

Inom Sverige levererar vi inom 2–3 arbetsdagar, samt 4–6 arbetsdagar för internationella orders. Observera att om du lägger en beställning efter kl.12 på en fredag, kommer din beställning hanteras först påföljande måndag.

Om du har ett brådskande ärende får du gärna maila oss på info@readthelabel.se, så ser vi till att påskynda leveransen.

Hur kan jag spåra min beställning?  

När din beställning är skickad får du ett bekräftelsemail till angiven mailadress. När din order sedan är på väg till dig, skickas en spårningslänk till angivet mobilnummer och/eller e-mailadress. Kika gärna i din skräpkorg om du saknar detta mail.

Kan jag ändra i min befintliga order?

För närvarande kan vi inte göra några ändringar i din beställning när denna har lagts. Om du vill addera, ändra eller uppdatera artiklarna i din beställning är det bästa sättet att kontakta vår kundtjänst (info@readthelabel.se) som hjälper dig cancellera din order så att du sedan kan lägga en ny beställning.

Hur kan jag spåra min beställning?

När din beställning är skickad får du ett bekräftelsemail till angiven mailadress. När din order sedan är på väg till dig, skickas en spårningslänk till angivet mobilnummer och/eller e-mailadress. Kika gärna i din skräpkorg om du saknar detta mail.

Kommer min beställning vara försäkrad?

Alla beställningar är försäkrade.

Vad ska jag göra om mitt paket är borttappat?

Vi försäkrar alla beställningar från det att paketet lämnas in till ombud, tills att det levereras till dig eller ditt ombud. För eventuella problem, vänligen kontakta oss på info@readthelabel.se, så ser vi till att lösa det.

Vilka betalmedel accepterar ni?

Vi accepterar betalningar från Mastercard, Visa, American Express, PayPal, Klarna samt Swish.

Returer

Kan jag returnera min produkt?

Om du inte är nöjd med din beställning accepterar vi gärna returer för produkter som inhandlats inom de närmsta 60 dagarna från vår webbplats. Vi erbjuder gratis returer och pengarna återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden. Presentkort kan inte returneras.

Internationella kunder returnerar genom att skicka tillbaka produkten på egen bekostnad. Om du byter en artikel skickar vi dig bytesvaran utan extra fraktkostnad.

Kan jag returnera sängkläderna till era återförsäljare?

Nej, det fungerar tyvärr inte. Skicka tillbaka produkterna till oss, tack!

Hur returnerar jag min produkt?

Följ nedan steg när du ska returnera dina produkter till oss.

1. Registrera din retur
Skicka ett email till info@readthelabel.se med följande information:
  • Ditt namn
  • E-postadress för beställningen
  • Ordernummer
  • Den/de artiklar du önskar returnera

2. Kika i din mailkorg
För svenska kunder erbjuder vi fria returer och kommer maila dig en förbetald returetikett. Skriv ut etiketten och klistra fast den på paketet. Du behöver inte använda originalförpackningen, men se till att produkterna är tillräckligt skyddade.

Internationella kunder kan skicka tillbaka artikeln på egen bekostnad. Om du byter en artikel behöver du inte betala någon returkostnad.

3. Returnera paketet
Alla inlämningsreturer måste skickas direkt till vårt kontor, Sigtunagatan 11 B, 113 22 Stockholm. Returnera paketet till närmaste ombud.

När kan jag förvänta mig återbetalning?

När vi har mottagit dina returnerade varor tar det 1–2 veckor innan återbetalningen inkommit på ditt konto. Beloppet kommer att återföras till det kort som användes vid köpet.

Vad händer om produkterna är skadade, defekta eller felaktiga?

Om du fått en skadad, defekt eller felaktig artikel, kontakta info@readthelabel.se med ett foto på skadan eller den felaktiga varan du mottagit, så hjälper vi dig vidare!

Övrigt

Övriga frågor?

Vänligen kontakta oss på info@readthelabel.se så hjälper vi dig vidare!